تبلیغات
رضا پیکس - اختلال های یادگیری در دانش آموزان
 
رضا پیکس
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : علی حسنی اقدام
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
کسب درآمد پاپ آپ
X بستن تبلیغات
اختلال های یادگیری در دانش آموزان

ناتوانی یادگیری در کودکان,ناتوانی یادگیری

یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است


ویژگی های عاطفی کودکان دیر آموز نگرش کودکان دیر آموز، به مدرسه و تحصیل معمولا منفی است.تعداد غیبت های آنان بیشتر است و در بسیاری از موارد از سوی معلم و همکلاسان خود طرد می شوند. این نگرش منفی نسبت به کودکان دیر آموز در کلاس سوم تا پنجم بیشتر است شاید به این دلیل که آنها مشکلات سازگاری بیشتر دارند. گاهی این دانش آموزان تعارض های اجتماعی خود را به شکل پرخاشگری نشان می دهند چرا که در هنگام مواجهه با بحران های بین فردی و شخصی ساز و کار های ناکارآمدی برای مقابله در پیش می گیرند.

دیر آموزان انگیزه بالایی ندارند و همین امر موجب درماندگی، ناامیدی و پایین آمدن عزت نفس آنها در مدرسه می شود.تجربه شکست مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسان و روش های نادرست آموزش، رشد انگیزه تحصیلی این کودکان را به شدت کاهش می دهد. این کودکان از مشکلات رفتاری خود آگاه نیستند و نمی توانند عواطف خود را به طور مناسب ابراز کنند. از کشف مشکل آنها ناتوانیم و آموزشهای لازم را در برخورد با این کودکان ندیده ایم.

 * دانش آموزان با ناتوانی یادگیری چه کسانی هستند
کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری گروهی از کودکانی هستند که ظاهر طبیعی دارند و رشد جسمی و قد وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوششان در حد متوسط می باشد به خوبی صحبت می کنند ومانند سایر کودکان بازی کرده و با دیگران ارتباط برقرار می نمایند در خانه کارهایی راکه والدین به آنها واگذار می کنند به خوبی انجام می دهند در مهارت های خودیاری نیز مشکل بسیار مشخص و چشمگیری ندارند.

 

اما در مهارت های تحصیلی با مشکل بسیار مشخص و چشم گیری ندارند. اما در مهارت های تحصیلی و درسی و مفاهیم پیشرفت تحصیلی با مشکل روبرو هستند. این کودکان در ابتدا با همسالان خود چندان تفاوتی از نظر درسی ندارند اما به تدریج و با افزایش پیچیدگی دروس این فاصله بیشتر خواهد شد توانمندی آنها در یادگیری مطالب به طور قابل ملاحظه ای با دیگر همسالان متفاوت است و یادگیری مهارت های آموزشگاهی مانند خواندن و نوشتن و حساب کردن به شیوه معمول در مدارس بر ایشان دشوار می باشد. این مشکل معمولا بعد از آنکه کودک مدتی در مدرسه مشغول تحصیل می شود ظاهر می گردداین کودکان در ابتدا اطمینان کافی به پیشرفت تحصیلی خود دارند به تدریج در می یابند که کودکان دیگر نسبت به آنها از وضعیت تحصیلی بهتری برخوردارند عدم شناخت این دانش آموزان از سوی معلم و اولیا تاثیرات بدی را به لحاظ فردی و اقتصادی و اجتماعی بر روی دانش آموزان و اولیا و جامعه می گذارند احساس عدم توانایی در اینگونه دانش آموزان بکار بردن روشهای منسوخ گذشته از سوی مدرسه واولیا (فشار ها،تحقیرها،سرزنش های مقایسه ای ناروا) موجب عدم اعتماد به نفس،احساس تحقیر و افسردگی و نهایتا مردودی وترک تحصیل را همراه دارد.

ناتوانی یادگیری در کودکان,ناتوانی یادگیری

ناتوانی یادگیری باعث مشکلاتی در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن می شوند

 
 راه چاره
مسلم است که کار با دانش آموزان دیرآموز باید دور از نگرش منفی و تعصب صورت بگیرد.باید این نگرش در جامعه آموزشی و خانواده ایجاد شود که دیر آموزان متعلق به جامعه عادی هستند واستثنایی تلقی نمی شوند.به عبارت دیگر اگر یک کودک دیر آموز در نظام  آموزشی درست نبیند و سرانجام با بر چسب استثنایی وارد مراکز ویژه شود نشان دهنده ناکارآمد بودن روش آموزشی است. والدین باید نقش خود را به عنوان معلمان طولانی مدت کودک،بپذیرند و پذیرفتن این نقش مستلزم آن است که بین خانه و مدرسه همکاری و ارتباط بیشتر و فعالتری ایجاد شود. بنابراین معلمان این دانش آموزان باید آموزش مناسب و دوره های مربوطه را بگذرانند و دارای شناخت کافی از کودکان و نحوه ارتباط با خانواده های آنان باشند.

در حال حاضر بهترین کمک به این کودکان آن است که: خانواده ها به طور موثر با معلم همکاری کرده و معلم از این همکاری استقبال کند. این کودکان در کلاس هایی قرار گیرند که دارای دانش آموز کمتری باشد تا معلم بیشتر به آموزش انفرادی بپردازد و به تدریج کودک را درگیر فعالیت های گروهی و دروس جمعی نماید. پیشرفت این کودکان به صورت هفتگی ثبت شود در این صورت نیاز از وجود یک مشاور کمک گرفته شود.

 پیام کودکانی که از ناتوانایی یادگیری رنج می برند
کاش: برای آموختن به من به راهنمایی شفاهی و آموزش کلامی بسنده نکنی، من نیازمند رهبری عملی توام.

کاش: مرا آزاد بگذاری واز کندی حرکاتم ناشکیبا نشوی و به خاطر عملکرد ناشیانه ام فرصت کسب تجربه و یادگیری را از من سلب نکنی.

کاش: در آموزش به من در انتظار معجزه نباشی تا از کوشش و مبارزه در آموختنم مایوس نشوی.

کاش: به من فرصت بدهی تا کارهایم را خود انجام دهم و آهنگ کند رفتارم را پذیرا باشی و به تعجیل وادارم نکنی.

کاش: صبورانه بگذاری میزان سرعتم را خود تعیین کنم تا بدانی در پناه صبر تو خواهم آموخت.

کاش: مرا سرزنش نکنی که من به علت عدم توانایی مستحق ملامت نیستم واندک پیشرفتم را مقدمه پیشرفت دیگر تلقی کنی.





نوع مطلب :
برچسب ها : اختلال های یادگیری در دانش آموزان،
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 21 بهمن 1394
علی حسنی اقدام
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:26 ق.ظ
Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and
gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
put the shell to her ear and screamed. There was a hermit
crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!

LoL I know this is completely off topic but
I had to tell someone!
شنبه 14 مرداد 1396 11:38 ب.ظ
Saved as a favorite, I really like your website!
سه شنبه 6 تیر 1396 07:14 ب.ظ
These are really impressive ideas in regarding blogging.
You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 02:35 ق.ظ
You have made some decent points there. I checked on the web to learn more about
the issue and found most people will go along with your views on this site.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 02:44 ق.ظ
I leave a leave a response each time I appreciate a post on a site or I have something to
contribute to the conversation. It is a result of the fire communicated in the article I looked at.
And on this article رضا پیکس - اختلال های یادگیری
در دانش آموزان. I was excited enough to post a thought ;
) I actually do have a couple of questions for you if
you tend not to mind. Could it be just me or does it look like some of these
remarks appear like they are written by brain dead folks?
:-P And, if you are writing on other online social sites, I'd like to keep up with everything fresh you have
to post. Would you make a list every one of all your public pages like your Facebook page, twitter feed,
or linkedin profile?
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 02:58 ب.ظ
bookmarked!!, I love your web site!
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 10:46 ق.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News.

Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thanks
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 05:20 ب.ظ
What's up to every one, the contents present at this web page are in fact amazing for
people knowledge, well, keep up the good work fellows.
دوشنبه 28 فروردین 1396 10:33 ق.ظ
I am curious to find out what blog system you happen to be utilizing?
I'm experiencing some minor security problems with my latest blog and I'd like to find something more safeguarded.
Do you have any suggestions?
دوشنبه 21 فروردین 1396 06:02 ب.ظ
Amazing! Its genuinely remarkable article, I have got much clear idea regarding from this
article.
دوشنبه 21 فروردین 1396 10:11 ق.ظ
Thank you a lot for sharing this with all people you really recognize what you are speaking about!
Bookmarked. Kindly also consult with my site =).
We will have a hyperlink trade agreement among us
سه شنبه 15 فروردین 1396 03:34 ق.ظ
Hi there, I read your new stuff on a regular basis. Your writing style is awesome, keep up
the good work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر